Szkodliwe działanie alkoholu na funkcję okołostanową jest szczególnie wyraźne przy niskich poziomach światła w otoczeniu, takich jak te, które występują podczas nocnego lotu. 30 31 32 33 Wydaje się, że większość spadków osiągów lotu spowodowanych przez alkohol nie nasila się z powodu napięć w tętnicach przy ciśnieniach atmosferycznych tak niskich jak 500 mm Hg. Ponieważ ciśnienie w kokpicie i kabinie wynosi zazwyczaj ponad 500 mm Hg (w przeciwnym razie pilot musiałby używać tlenu), wszelkie dodatkowe działania niepożądane na działanie alkoholu i obniżone ciśnienie cząstkowe zainspirowanego tlenu podczas normalnych operacji lotniczych wydają się być względnie nieistotne. .34, 35 Wpływ alkoholu na konkretne zadania pilotażowe został dokładnie oceniony i nie ma wątpliwości, że wydajność może być ograniczona nawet przy stosunkowo niskim stężeniu alkoholu we krwi.18 Chociaż większość badań wykazuje niewielki lub żaden niekorzystny wpływ na zadania związane z wydajnością przy stężeniach poniżej około 6,5 mmol na litr (0,03 procent), stężenia tak niskie jak 3,3 mmol na litr (0,015 procent) mogą zmniejszać zdolność do wykonywania złożonych zadań psychomotorycznych podczas fazy szybkiego wchłaniania po spożyciu alkoholu.36 Stężenia alkoholu we krwi w zakresie od 6,5 do 11 mmol na litr (0,03 do 0,05%) wiązały się z upośledzeniem w wykonywaniu zadań, takich jak śledzenie sygnałów o częstotliwościach radiowych, wektoryzacja kontroli ruchu na lotnisku, obserwacja i unikanie ruchu oraz lądowanie samolotu37; spada wydajność w zadaniach związanych z stymulacją i reakcją, polegających na trzymaniu ręcznych kijów i pedałów nożnych38; upośledzenie pamięci krótkotrwałej39; zmniejsza wydajność śledzenia podczas ruchu całego ciała (niewykrywalna w środowisku statycznym) 31; oraz spadki osiągów w symulatorze lotów lotniczych General Link w czasie reakcji, śledzenie sygnałów o częstotliwości radiowej, pomiarach koordynacji i konfiguracji lotu, śledzeniu celu i złożonej koordynacji.40 Podczas 30 faktycznych lotów, z których każdy zawierał cztery podejścia w samolocie jednosilnikowym (Cessna 172) przy użyciu systemu lądowania na statkach zaobserwowano około dwa razy więcej poważnych błędów proceduralnych i jeden epizod utraty kontroli samolotu przy średnim stężeniu alkoholu we krwi wynoszącym 8,7 mmol na litr (0,04 procent) .41
Stężenie alkoholu we krwi od 11 do 26 mmol na litr (0,05 do 0,12 procent) powoduje stopniowe zwiększenie i bardziej równomierne ubytki we wszystkich powyższych pomiarach wydajności i funkcji okołostanowej, ponownie z wyraźnym szkodliwym działaniem w rzeczywistych warunkach lotu z przyspieszeniem, aw niektórych przypadkach przyćmionym oświetlenie.18, 30 31 32 33 34, 40 41 42 43 44 Na przykład, przy stężeniu alkoholu we krwi wynoszącym 26 mmol na litr (0,12 procent), wystąpił około trzykrotny wzrost głównych błędów proceduralnych i 16 przypadków całkowitej utraty kontrola statków powietrznych podczas lądowania według wskazań przyrządów w 30 opisanych wyżej lotach.
To, że pojedynczy epizod umiarkowanego do ciężkiego picia może również mieć szkodliwy wpływ na osiągi lotu wiele godzin po tym, jak spożycie alkoholu jest mniej doceniane, choć mimo to ma duże znaczenie; poziom alkoholu we krwi może być bliski zeru w tym okresie.7, 45 Ryback i Dowd wykazali alkoholowe zaburzenia w reakcji nystagmicznej na przyspieszenie Coriolisa do 34 godzin po spożyciu 0,7 do 1,4 g alkoholu na kilogram masy ciała (zob. odpowiednik trzech do siedmiu standardowych drinków dla osoby o wadze 70 kg), 46 co jest zgodne ze znanym utrzymywaniem obecności oczopląsu alkoholowego przez kilka godzin po stęeniu alkoholu we krwi stały się niewykrywalne.47 Przyspieszenie Coriolisa pojawia się, gdy głowa jest pochylona w stosunku do płaszczyzny obrotu; powoduje to fałszywe postrzeganie pozycji i ruchów podobnych do napotkanych podczas lotu. [46] Ryback i Dowd doszli do wniosku, że pojawienie się [położeniowego oczopląsu alkoholowego] stwierdzone w tym badaniu ma niebezpieczne konsekwencje dla pilota, którego układ wzrokowy i przedsionkowy jest tak wydajność lotu. Późniejsze badanie Dowd potwierdziło te wyniki: stwierdzono pogorszenie odsetka wyleczeń i wrażliwości przedsionkowych odpowiedzi nystagmicznych u wykwalifikowanych pilotów na przyspieszenia Coriolisa 8 do 10 i ponownie 34 do 36 godzin po spożyciu 1,2 g alkoholu na kilogram, w wyniku czego w potencjalnie niebezpiecznym ograniczeniu umiejętności latania. 48
Yesavage i Leirer7 badali późne skutki spożycia alkoholu u 10 pilotów Marynarki Wojennej latających na dużym, wielosilnikowym samolocie (P-3C Orion)
[hasła pokrewne: globtrans, kopia odmiana, insuflacja żołądka wikipedia ]
Comments are closed.
Bezpiecznie sie po prostu badac
[..] odnosnik do informacji w naukowej publikacji odnosnie: wrocław catering dietetyczny[…]
Myślałam że to anemia
[..] Odniesienie w tekscie do klinika stomatologiczna kraków[…]
Bardzo ciekawy i wyczerpujacy artykul
Article marked with the noticed of: catering dla firm wrocław[…]
byłam u dermatolożki