ALKOHOL jest najczęściej używanym i nadużywanym narkotykiem w świecie zachodnim. Oczekuje się, że koszty poniesione przez Stany Zjednoczone w 1990 r. W związku z utratą produkcji, przestępstwami, wypadkami i leczeniem związanym z nadużywaniem alkoholu przekroczą 136 miliardów dolarów, a zatrucie alkoholem jest przyczyną lub przyczyną około 40 procent wszystkich śmiertelnych wypadków samochodowych. Nadużywanie alkoholu jest również problemem wśród prawie 700 000 pilotów lotnictwa ogólnego w tym kraju. ( Lotnictwo ogólne odnosi się do wszystkich operacji wykonywanych w lotnictwie cywilnym innych niż te prowadzone w zamian za wynagrodzenie lub wynajem, dlatego nie obejmuje komercyjnych linii lotniczych ani operacji wojskowych). Chociaż wskaźnik wypadków śmiertelnych w lotnictwie ogólnym jest stosunkowo niski (około 1,5 na 100 000 godzin lotu samolotami stałopłatowymi) znaczna część takich wypadków była związana z konsumpcją napojów alkoholowych przed lub podczas lotu. Mimo że częstość stosowania alkoholu ciężkiego przez służbę lotniczą i wojskową wydaje się być nieco inna niż wśród pilotów lotnictwa ogólnego, 2 3 4 5 częstość występowania alkoholu w wypadku śmiertelnym podczas transportu lotniczego lub operacji wojskowych jest znacznie niższa niż w lotnictwie ogólnym i nie odnotowano wypadków śmiertelnych w ramach amerykańskiego systemu transportu lotniczego, w którym alkohol uznano za czynnik sprawczy.6 7 8 Chociaż zapisy bezpieczeństwa linii lotniczych i wojska są godne pochwały, pilotażowe upośledzenie przez alkohol, bezpieczeństwo lotów i ustawodawstwo dotyczące członków załóg statków powietrznych są problematyczne dla wszystkich sektorów przemysłu lotniczego. Kwestia ta została podkreślona przez niedawny incydent, w którym odnotowano, że wszyscy trzej członkowie załogi w samolocie dużej amerykańskiej linii lotniczej mieli stężenie alkoholu we krwi przekraczające federalnie obowiązujące limity po zakończeniu zaplanowanego lotu pasażera.
Alkohol i śmiertelne wypadki w lotnictwie ogólnym
W przełomowym artykule Harper i Albers poinformowali, że 35,4 procent pilotów lotnictwa ogólnego uczestniczących w wypadkach śmiertelnych statków powietrznych w 1963 r. Miało mierzalny poziom alkoholu we krwi w czasie katastrofy10; W tym badaniu nie uwzględniono zanieczyszczenia krwi produktami alkoholowymi gnicia, więc faktyczna częstotliwość spożywania alkoholu mogła być niższa niż podana. Liczne późniejsze badania, 7, 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 z których większość wyeliminowała lub dostosowała się do tego artefaktu, ujawniła jednak, że około 10 do 30 procent pilotów o ogólnym zasięgu uczestniczyło w wypadkach śmiertelnych statków powietrznych z powodu błędu pilota mierzalne stężenie alkoholu we krwi i tkance w badaniu pośmiertnym; nowsze liczby są bliższe dolnemu końcowi tego zakresu. Około połowa tych pilotów miała stężenia alkoholu we krwi powyżej prawnego limitu w większości stanów dla działania pojazdu mechanicznego (22 mmol na litr, 0.10 procent lub 100 mg na decylitr), a kilka miało poziomy przekraczające 76 mmol na litr (0,35 procent). Ogólnie rzecz biorąc, istnieje niewielka korelacja pomiędzy doświadczeniem w locie lub oceną pilotażową a stopą wypadków związanych z alkoholem. Nieproporcjonalna liczba wypadków związanych z alkoholem miała miejsce w nocy, a większość miała miejsce podczas pierwszej połowy lotu
[hasła pokrewne: angiolog legnica, ropomocz, olx grodzisk mazowiecki ]
Comments are closed.
Hej mam nawracający problem z synkiem
[..] odnosnik do informacji w naukowej publikacji odnosnie: omnadren[…]
Badanie rezonansem magnetycznym w szybkim terminie
[..] odnosnik do informacji w naukowej publikacji odnosnie: gabinet medycyny estetycznej[…]
Nie podoba mi sie to co sie dowiedzialem