Dane pochodzą z konkurencyjnych raportów medialnych. Pisma dla dorosłych zostały zdefiniowane jako te, dla których młodzi czytelnicy stanowili mniej niż 15 procent ogółu czytelników w latach 1995-2000 i które miały średnio mniej niż 2 miliony młodych czytelników. Młodzieżowe marki papierosów (Marlboro, Camel i Newport) zostały zdefiniowane jako te, które zostały spalone przez ponad 5 procent palaczy w 8., 10. i 12. klasie w 1998 roku, zgodnie z badaniem Monitorowanie przyszłości.27 Marki dla dorosłych papierosów (Basic, Benson i Hedges, Capri, Carlton, Doral, Kool, Merit, Misty, Parliament, Salem, Virginia Slims i Winston) zostały zdefiniowane jako te, które zostały spalone przez 5 procent lub mniej palaczy w 8 dniu, Klasy 10 i 12 w 1998 r. Różnice między markami dla dorosłych i młodzieży były znaczące (P = 0,001 przy teście dwustronnym z parami próbnymi). Przez cały okres badań przedsiębiorstwa tytoniowe konsekwentnie przyznawały czasopismom młodzieżowym wyższy odsetek swoich wydatków na reklamę papierosów marek młodzieżowych niż wydatków na reklamę marek dla dorosłych (tabela i wykres 1). W latach 1995-2000 65,3 procent do 71,1 procent wydatków na reklamę dla marek młodzieżowych przeznaczono na czasopisma skierowane do młodzieży, natomiast tylko 46,4 proc. Do 62,5 proc. Tych wydatków na marki dla dorosłych przeznaczono na czasopisma skierowane do młodzieży.
Trendy w zakresie eksponowania młodych ludzi na reklamę papierosów
Tabela 3. Tabela 3. Tendencje w eksponowaniu młodych ludzi na reklamę papierosów w czasopismach, 1995 do 2000, według marki papierosów. Rysunek 2. Wykres 2. Trendy w średniej proporcji młodych ludzi w Stanach Zjednoczonych Osiągnięte dzięki reklamie w czasopismach dla młodzieży i dorosłych marek papierosów (Zasięg) w latach 1995-2000. Zasięg określa się jako odsetek wszystkich młodych ludzi 12 do 17 lat, którzy czytali jedno lub więcej numerów czasopisma zawierającego reklamę danej marki papierosów w danym roku. Dane pochodzą z konkurencyjnych raportów medialnych. Magazyny młodzieżowe zostały zdefiniowane jako te, dla których młodzi czytelnicy reprezentowali przeciętnie ponad 15% ogółu czytelników w latach 1995-2000 lub średnio ponad 2 miliony młodych czytelników. Marki młodzieżowe i dla dorosłych zostały zdefiniowane jak na rycinie 1. Różnice między markami dla dorosłych i młodzieży były znaczące (P = 0,004 w teście dwustronnym z parą próbek).
W latach 1995-2000 przeciętny odsetek młodych ludzi w Stanach Zjednoczonych, którzy byli potencjalnie narażeni na reklamy papierosów w magazynach każdego roku, wahał się od 81,9% do 88,4% w przypadku papierosów młodzieżowych i od 55,5% do 80,1% w przypadku marek dla dorosłych (tabela 3). Średnia proporcja tych młodych ludzi, którzy zostali osiągnięci dzięki reklamie papierosów była wyższa w przypadku marek młodzieżowych niż w przypadku marek dla dorosłych przez cały okres badania (wykres 2). Średni zasięg reklam marek młodzieżowych pozostawał stosunkowo stabilny przez cały okres studiów. Średni zasięg reklam marek dla dorosłych spadł o 30,7 procent w latach 1995-2000, pomimo znacznego wzrostu w 1999 r.
Odsetek osób młodych osiągnięty dzięki reklamie czasopism dla papierosów indywidualnych marek młodzieżowych wynosił od 75,0 do 95,2% (tabela 3)
[hasła pokrewne: hipoglikemia u noworodka, dobry gastrolog białystok, encefalopatia hashimoto objawy ]
[podobne: olx nowy dwór mazowiecki, ropomocz w ciąży, zapalenie wątroby typu e ]
Comments are closed.
ja mam niedoczynność na tle Hashimoto
[..] Oznaczono ponizsze tresci z artykulu oryginalnego: glutamina[…]
Wyjątkowo niechlujnie pod względem pisowni napisany artykuł.
Article marked with the noticed of: endokrynolog[…]
ból długo się utrzymuje należy udać się do lekarza
[..] Artukul zawiera odniesienia do tresci: oleje[…]
mam problem ze skaczącym ciśnieniem,