Na podstawie tego kryterium sklasyfikowaliśmy trzy marki, stanowiące 91,3% rynku młodzieżowego, jako marki młodzieżowe: Marlboro (ze średnim udziałem w rynku palaczy w 8, 10 i 12 klasie 64,3%), Newport (19,1 procent) i Camel (7,9 procent). Jako 12 dorosłych marek sklasyfikowaliśmy 12 marek: Parlament (ze średnim udziałem w rynku wśród palących 1,3%), Winston (1,1%), Kool (0,9%), Basic (0,5%), Virginia Slims (0,5%), Doral ( 0,5 procent), Benson i Hedges (0,3 procent), Salem (0,3 procent), Merit (0,2 procent), Misty (0,2 procent), Capri (0,1 procent) i Carlton (0,0 procent). Te dane dotyczące preferencji marki i udziałów w rynku pochodzą z odpowiedzi 2048 palaczy, którzy byli w 8 klasie, 2708, którzy byli w 10 klasie, a 2335, którzy byli w 12. klasie.27 Szacowanie zasięgu i częstotliwości reklam
Dział badań Initiative Media North America (Los Angeles) dostarczył szacunkowe dane dotyczące zasięgu i częstotliwości reklam dla każdej z 15 marek papierosów, które były reklamowane w 38 czasopismach w naszej próbie w latach 1995-2000. Zasięg, standard miara narażenia na reklamę została zdefiniowana w naszej analizie jako liczba młodych ludzi w wieku od 12 do 17 lat, którzy czytali co najmniej jeden numer czasopisma zawierającego reklamę określonej marki papierosów w danym roku29-31 Zasięg reprezentuje liczbę osób, które czytają czasopismo z reklamą, a nie liczbę, która faktycznie widzi reklamę.23,30,31
Częstotliwość została zdefiniowana jako średnia liczba przypadków, w których młody człowiek, który został osiągnięty dzięki reklamie określonej marki papierosów, został potencjalnie wystawiony na reklamę w ciągu roku29. 31 Na przykład częstotliwość 15 związana z zasięgiem milion oznacza, że milion młodych osób, które czytają co najmniej numer czasopisma zawierającego reklamę określonej marki papierosów, czyta średnio 15 numerów tego czasopisma, z których każdy zawiera reklamę tej marki papierosów. Duże firmy i agencje reklamowe rutynowo polegają na szacunkach zasięgu i częstotliwości podczas planowania i oceny kampanii reklamowych .30,32
Skuteczny zasięg został zdefiniowany jako liczba młodych osób potencjalnie narażonych trzy lub więcej razy na reklamę danej marki w danym roku. Literatura reklamowa sugeruje, że trzykrotna ekspozycja na daną reklamę reprezentuje skuteczny poziom ekspozycji, 30,33, ale bycie narażonym nawet raz może być skuteczne.34,35 Cytowane badania nie mierzyły jednak efektywnej częstotliwości reklamy papierosów konkretnie.
Oszacowania zasięgu i częstotliwości opierają się na ankietach czytelnictwa czasopism i wygenerowanej komputerowo tabeli rozkładu częstotliwości – liczbie czytelników, którzy są narażeni na dowolną liczbę problemów z dowolnej kombinacji czasopism w danym roku .30,32 , 36-40 Aby obliczyć zasięg i częstotliwość, Initiative Media zastosowało model modalny Interactive Market Systems. 32 Dla każdego czasopisma w próbie, Initiative Media oszacowało roczną liczbę wstawień reklamy dla każdej marki
[podobne: kopia odmiana, ropomocz w ciąży, encefalopatia hashimoto objawy ]
[patrz też: gastromed garwolin, hipoglikemia noworodka, gastrolog garwolin ]
Comments are closed.
Sprawdź czy z trzustka wszystko ok
[..] Oznaczono ponizsze tresci z artykulu oryginalnego: spalacz tłuszczu ranking temat[…]
Jaki jest cel takich artykułów jak ten i kilka innych