Pomimo tych słabości dane z takich badań przyczyniły się do opracowania wytycznych dotyczących przyznawania lub wstrzymywania przywilejów jazdy w Wielkiej Brytanii, 18 Kanadzie, 19 i Stanach Zjednoczonych.20 Celem niniejszego badania było zgromadzenie prospektywnych, anonimowych danych dotyczących nawyków i doświadczeń kierowców z dużej populacji pacjentów z tachyarytmią komorową, którzy zostali włączeni do badania antyarytmicznego kontra wszczepialnego defibrylatora (AVID). 21 W badaniu AVID porównano terapię antyarytmiczną z wszczepieniem defibrylatorów u pacjentów, którzy zostali wskrzeszeni z prawie śmiertelnych komorowych zaburzeń rytmu serca.
Metody
Badana populacja
Zaprosiliśmy pacjentów w badaniu AVID do anonimowego wypełniania kwestionariuszy dotyczących ich nawyków i doświadczeń związanych z prowadzeniem pojazdu; ankiety te miały zostać zwrócone bezpośrednio do ośrodka koordynującego badanie, a ankietowanym zapewniono anonimowość. Wstępny kwestionariusz (18 pytań) zakończono medianą wynoszącą 9 miesięcy (zakres od do 55) po włączeniu pacjentów do pierwotnego badania. Kolejne ankiety (po 14 pytań) podawano co sześć miesięcy pacjentom, którzy w początkowym kwestionariuszu wskazali, że prowadzili samochód w ciągu roku poprzedzającego ich udział w badaniu. Podsystem kierowania został zatwierdzony przez komisje do spraw kontroli instytucjonalnej w każdym miejscu, a każdy uczestnik procesu AVID uzyskał pisemną zgodę. Uczestnicy badania zostali rekrutowani między czerwca 1993 r. A 7 kwietnia 1997 r.
Analiza statystyczna
Zmienne ciągłe zostały porównane za pomocą testu t Studenta, a zmienne kategoryczne porównano za pomocą testu chi-kwadrat lub testu znaku powiązanego, w zależności od przypadku. Istotność statystyczną wskazano za pomocą dwustronnej wartości P mniejszej niż 0,05. Każdemu zgłoszonemu wypadkowi samochodowemu przypisano datę w połowie drogi między datą kwestionariusza, w którym zgłoszono wypadek, a datą poprzedniego kwestionariusza lub wznowieniem jazdy, w zależności od tego, która z tych dat była późniejsza. Jednowariackie predykatory wypadku samochodowego zostały wprowadzone do modelu proporcjonalnych hazardów Coxa w celu zidentyfikowania niezależnych czynników ryzyka. Okres czasu po wystąpieniu epizodu indeksowego komorowych zaburzeń rytmu, podczas których każdy pacjent nie prowadził, został następnie wprowadzony do modelu, aby ocenić jego związek z ryzykiem wypadku samochodowego.
Wyniki
Badana populacja
Spośród 1016 pacjentów uczestniczących w badaniu AVID, 107 (11 procent) zmarło przed wysłaniem pierwszego kwestionariusza jazdy. Spośród pozostałych 909 pacjentów, 758 pacjentów (83 procent) wypełniło wstępny kwestionariusz. Zidentyfikowano trzy statystycznie istotne predyktory odpowiedzi. W porównaniu z pacjentami, którzy nie odpowiedzieli na kwestionariusz, ci, którzy odpowiedzieli, rzadziej należeli do rasy mniejszościowej (11 procent, w porównaniu z 21 procentami osób, które nie odpowiadały, P = 0,005), rzadziej mieć zastoinową niewydolność serca (42 procent vs. 52 procent, P = 0,04) i częściej operowano metodą pomostowania tętnic wieńcowych (31 procent vs. 20 procent, P = 0,02)
[więcej w: niewydolność szpiku kostnego, zapalenie wątroby typu e, diagnoza genetyczna ]
[podobne: olx grodzisk mazowiecki, meningokoki wikipedia, globtrans ]
Comments are closed.
Article marked with the noticed of: plan treningowy na masę[…]
Polska sluzba zdrowia nie jest taka zla
[..] Odniesienie w tekscie do chirurgiczne usuwanie zębów ósemek[…]
trzeba brać tego odpowiednio dużo i stosować zbilansowaną dietę
[..] Odniesienie w tekscie do terapia[…]
z wyrostkiem nie ma żartów