Po ustaleniu, że spożycie alkoholu przez pilota jest na tyle duże, aby spowodować uszkodzenie zdrowia fizycznego lub funkcjonowania osobistego lub społecznego, lub [jest] warunkiem wstępnym normalnego funkcjonowania, ponowna certyfikacja wymaga co najmniej dwóch lat całkowitej abstynencji. Ponowna certyfikacja wymaga również dokumentacji wydanej przez Federalny Urząd Lotnictwa Cywilnego poświadczającej, że pilot osiągnął abstynencję i może bezpiecznie wykonywać obowiązki wymagane podczas lotu. Zgodnie z mandatem Departamentu Transportu i kosztem kilku milionów dolarów, Federalna Administracja Lotnictwa wprowadziła wymagania dotyczące obowiązkowych testów narkotykowych dla następujących pracowników zaangażowanych w amerykańskie operacje transportu lotniczego (w tym pasażerskie linie lotnicze): członkowie załogi lotniczej, lot obsługujący, dyspozytorzy statków powietrznych lub naziemnych, personel odpowiedzialny za utrzymanie statku powietrznego, personel ochrony lotnictwa lub kontroli bezpieczeństwa oraz kontrolerzy ruchu lotniczego.59 60 61 Obowiązkowe testy na obecność narkotyków zostały przełożone na sierpień 1991 r. dla pilotów lotnictwa ogólnego uczestniczących w szkoleniach lotniczych i innych małych jednostkach bazowych operacji, w przypadku których nie jest wymagana licencja przewoźnika lotniczego lub taksówki powietrznej. Prywatni piloci lecący wyłącznie w celach osobistych są wyłączeni z wymogów testowania narkotyków. W programie obowiązkowym mocz bada się przed zatrudnieniem, po wypadku, z uzasadnioną przyczyną, po powrocie do służby i losowo na obecność amfetamin, kokainy, fencyklidyny i tetrahydrokanabinolu (głównego metabolitu marihuany). Koszty laboratoryjne i administracyjne tych testów mogą przekroczyć 1200 na pilota rocznie, koszty ponoszone przez pilota lub pracodawcę pilota. Szacunki dotyczące oczekiwanej częstotliwości dodatnich testów na obecność narkotyków w moczu u badanych pilotów wynoszą od około 0,5 do procenta. Jeśli 0,75 procent pilotów rocznie pozytywnie wpłynie na te leki, program ten będzie kosztował około 25 000 $ za każdy pozytywny test na obecność narkotyków.
Biorąc pod uwagę, że liczba ofiar śmiertelnych w ogólnym ruchu lotniczym związanych z narkotykami innymi niż alkohol prawdopodobnie nie przekracza lub 2 procent całości, że nie zgłoszono żadnych wypadków z udziałem dużych amerykańskich linii lotniczych spowodowanych użyciem nielegalnych narkotyków przez członków załogi, należy przewidzieć brak testów na najbardziej rozpowszechnione leki depresyjne na ośrodkowy układ nerwowy, benzodiazepiny, a także związek pomiędzy stosowaniem badanych leków a wynikami pilotażowymi nie zostały jednoznacznie określone, stosowność obecnych wymagań dotyczących testowania leków w Ministerstwie Transportu członkowie załogi samolotu są wątpliwi. Testowanie alkoholu w lotnictwie ogólnym i lotniczym jest obecnie ograniczone do dochodzeń po wypadkach i z uzasadnionej przyczyny. Propozycje dotyczące szerszych badań pilotów zatrucia alkoholem lub problemów związanych z alkoholem są obecnie rozważane przez Federalną Administrację Lotnictwa.
Co więcej, jeżeli fałszywie dodatnia stawka osiągnie nawet na 10 000, testowanie dziesiątek tysięcy osób rocznie może prowadzić do licznych fałszywych pozytywnych wyników, zagrażając tym samym licencjom lub karierom niewinnego personelu lotniczego. Biorąc pod uwagę nie tylko dokładność zastosowanych testów laboratoryjnych, ale także skończone ryzyko błędu ludzkiego oraz możliwość celowego manipulowania próbkami i fałszowania danych, wspomniana powyżej stopa fałszywie dodatnia może być zachowawcza.
Zalecenia
Rewizja rozporządzenia i szkolenie pilotów
Jakie zatem mogą być skuteczne alternatywne rozwiązania tych problemów. Po pierwsze, zalecamy rewizję rozporządzenia 91.17 Federalnego w następujący sposób
[więcej w: meningokoki wikipedia, insuflacja, trombocytoza ]
Comments are closed.
Witam ,choruje już 12 lat
[..] Oznaczono ponizsze tresci z artykulu oryginalnego: praca jako opiekunka w niemczech[…]
Moja babcia miała raka płuca