Wszyscy piloci mieli poniżej 32 lat i byli w świetnym stanie zdrowia, z przeciętnym doświadczeniem latania ponad 1000 godzin w samolocie. Każdemu podawano napój z wystarczającą ilością alkoholu, aby wytworzyć stężenie alkoholu we krwi wynoszące co najmniej 22 mmol na litr (0,10 procent) – to jest równowartość 41/2 do 61/2 standardowych napojów. Wydajność każdego pilota była badana w symulatorze P-3C 14 godzin po ostatnim drinku, gdy wszystkie miały niewykrywalne stężenia alkoholu we krwi. W porównaniu z ich wynikami podczas testu kontrolnego bez alkoholu, piloci, którzy spożyli alkohol w noc przed testem, wykazywali malejącą dokładność i dokładność we wszystkich badanych zmiennych: kurs startu, kurs lądowania, lokalizator i lądowanie instrumentu przy lądowaniu odchylenie stoku, odchylenie podczas startu i odchylenie podczas lądowania. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że piloci nie byli w stanie ocenić własnego stopnia utraty lotów dokładnie rano po spożyciu alkoholu. Wpływ alkoholu na sen może przyczynić się do pewnych spadków osiągów lotu obserwowanych po wypiciu alkoholu. Alkohol przyjmowany przed snem powoduje zależne od dawki zmniejszenie odsetka snu REM49, 50 i zwiększenie częstotliwości bezdechu sennego i epizodów hipoksemicznych. 51, 52 Następnego dnia następuje zmniejszenie czujności, stężenia i funkcji okołostawowej oraz wzrost niepokoju. 46, 53
Należy zauważyć, że kilka badań dotyczących późnego wpływu spożycia alkoholu na wyniki lotu (percepcja i kontrola postawy boiska, 54 śledzenie, 44 oraz śledzenie i czas reakcji wizualnej35) nie wykazały poważnych szkodliwych skutków osiem godzin po spożyciu badanych osób. do 1,7 g alkoholu na kilogram. Brak zaburzeń obserwowany w tych badaniach może być związany ze względną prostotą zastosowanych zadań, w porównaniu z tymi stosowanymi w większości innych badań opisanych powyżej.7, 54
Ankiety pilotów na temat picia i latania
W dwóch badaniach ankietowych 2200 prywatnych i zawodowych pilotów, Ross i Ross55, 56 odkryło, że około 16 procent respondentów przyznało się do intensywnego picia. Częstotliwość była podobna jak w populacji ogólnej i nie różniła się między pilotami prywatnymi i zawodowymi. ( Ciężkie picie w tym badaniu zostało zdefiniowane zgodnie z kryteriami zmienności ilościowej Cahalana i wsp. 57. Ta kategoria obejmuje wypijanie średnio więcej niż pięciu drinków przy okazji dwa lub więcej razy miesięcznie lub średnio więcej niż dwa drinki codziennie.) W drugim badaniu, 56 Ross i Ross również zapytali pilotów o ich zrozumienie związku między ilością spożywanego alkoholu a wynikającym z niego stężeniem alkoholu we krwi, a także szybkości, z jaką stężenie alkoholu we krwi zmniejsza się po wypiciu. Około połowa badanych pilotów zawyżyła liczbę napojów koniecznych do podniesienia stężenia alkoholu we krwi do określonego poziomu i nie doceniła czasu niezbędnego do jego spadku. Błędy te były bardziej wyraźne wśród umiarkowanych i cięższych osób pijących niż wśród abstynentów i nieczęstych osób pijących.
Wyniki ankiety wysłanej pocztą elektroniczną na temat postaw i opinii pilotów na temat picia i latania58 wykazały, że spośród 341 respondentów około 22 procent uznało, że można bezpiecznie latać w ciągu jednej godziny po spożyciu jednego lub więcej napojów alkoholowych, a około 2 procent uznało to za bezpiecznie latać w ciągu godziny po spożyciu trzech lub więcej drinków
[więcej w: olx nowy dwór mazowiecki, globtrans, niewydolność szpiku kostnego ]
Comments are closed.
Koncerny farmaceutyczne preferuja syntetyczne wynalazki
[..] Oznaczono ponizsze tresci z artykulu oryginalnego: stomatologia estetyczna kraków[…]
w stosunku do lasera to duży krok na przód
[..] Oznaczono ponizsze tresci z artykulu oryginalnego: profesjonalne młynki do kawy[…]
Włókniaki można potraktować Brodacidem
[..] odnosnik do informacji w naukowej publikacji odnosnie: izolat białka[…]
Świetny artykuł, mimo wszystko