Okazało się, że zarówno przed, jak i po zawarciu ugody Master Agreement, firmy tytoniowe konsekwentnie przyznawały czasopismom młodzieżowym wyższą część swoich wydatków na reklamę marek młodzieżowych, niż wydatków na reklamę marek dla dorosłych i konsekwentnie utrzymywały wyższe poziomy ekspozycji wśród młodych ludzi do reklamowania marek młodzieżowych, a nie reklamy dla marek dla dorosłych. Pomimo zmniejszenia wydatków na reklamę papierosów w czasopismach młodzieżowych w drugim roku po rozliczeniu, ogólny poziom zaangażowania młodych ludzi w tę reklamę pozostał wysoki. Chociaż proponowane ograniczenie reklamy papierosów do czasopism, w przypadku których młodzi czytelnicy stanowią mniej niż 15 procent ogółu czytelników i które mają mniej niż 2 miliony młodych czytelników, zmniejszyłoby narażenie młodych ludzi na reklamy papierosów w czasopismach, takie polityki, nawet pod najbardziej optymistyczne założenia nie chroniłyby młodych ludzi przed znaczną ekspozycją na taką reklamę. Spadek liczby reklam w czasopismach skierowanych do młodzieży w 2000 r. Odzwierciedla częściowo decyzję Philipa Morrisa o zaprzestaniu reklamy w czasopismach skierowanych do młodzieży, począwszy od września 2000 r.25,26. Brown i Williamson również zmniejszyły swój poziom reklamy w czasopismach o wysokim odsetku młodych czytelników, ale ani RJ Reynolds, ani Lorillard nie zmieniły znacząco poziomu reklamy w czasopismach młodzieżowych w ciągu pierwszych dwóch lat po osiedleniu. Niemniej jednak dobrowolna polityka przyjęta przez Philipa Morrisa nie wydaje się odpowiednia, aby chronić młodzież przed poważną ekspozycją na reklamy papierosów w czasopismach. Nasze wyniki sugerują, że może być wymagana bardziej rygorystyczna polityka. Taką politykę lepiej kierować się analizą zasięgu i częstotliwości reklamy papierosów niż arbitralnym kryterium opartym na odsetku młodych czytelników.
Nasze wyniki podlegają kilku ograniczeniom. Najpierw przeanalizowaliśmy tylko próbkę czasopism. Kilka dużych czasopism o znacznej liczbie czytelników wśród młodzieży (w tym Spin, Entertainment Weekly, Vibe, Sport, Life i Allure) zostało wykluczonych, ponieważ przez kilka lat brakowało danych na temat ich czytelników. Nasze szacunki dotyczące zarówno wydatków na reklamę, jak i potencjalnego narażenia młodych ludzi są zatem konserwatywne.
Po drugie, nasze miary ekspozycji obejmują tylko liczbę młodych ludzi, którzy widzieli czasopisma z reklamami, a nie liczbę młodych ludzi, którzy rzeczywiście widzieli reklamy. Badania wykazały jednak, że reklamy papierosów zawierają kolorowe, atrakcyjne i wyraźnie umieszczone zdjęcia, które przemawiają do młodych ludzi
Wreszcie reklama w czasopismach pozostaje tylko jedną niewielką częścią (4,6 procent) całkowitych wydatków marketingowych przemysłu tytoniowego (8,2 miliarda dolarów w 1999 r.) .41 Inne narzędzia marketingowe obejmują kupony, direct mail, reklamę internetową, reklamę w gazetach, reklamę w punkcie sprzedaży, upusty promocyjne dla sprzedawców detalicznych, sponsorowanie rozrywki publicznej, programy o wartości dodanej w sprzedaży detalicznej (takie jak kupuj, otrzymuj jedno za darmo ), dystrybucję próbek i dystrybucję produktów specjalnych Wiele z tych technik promocyjnych już wcześniej okazało się atrakcyjnymi dla młodych ludzi. 14,9,42 Żaden wysiłek na rzecz ograniczenia palenia wśród młodych ludzi lub innych grup nie odniesie sukcesu bez pełnego zrozumienia wszystkich programów marketingowych firm tytoniowych.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Częściowo obsługiwane przez Biuro Prokuratora Generalnego w stanie Kalifornia, które dostarczyło i zapłaciło za dane dla tego projektu.
Jesteśmy wdzięczni Markowi Rosenbergowi za pomoc badawczą i Andrei Schwartz Jussim z Initiative Media za przeprowadzenie analiz zasięgu i częstotliwości.
Author Affiliations
Od Harvard Business School (CK) i Departamentu Nauk Społecznych i Behawioralnych Boston University School of Public Health (MS) – oba w Bostonie.
Prośba o przedruk do Dr. Siegela na Wydziale Nauk Społecznych i Behawioralnych, Boston School School of Public Health, 715 Albany St., TW2, Boston, MA 02118, lub w [email protected].
[przypisy: cad kardiologia, gastrolog garwolin, gastrolog włocławek ]
[więcej w: kopia odmiana, niewydolność szpiku kostnego, hipotermia terapeutyczna ]
Comments are closed.
Bzdety piszecie i tyle
[..] Odniesienie w tekscie do chrapanie[…]
Milo sie czytalo